woensdag 23 augustus 2023

In memoriam

Onlangs verscheen er op het voetpad vlak voor mijn voortuin een gele bloem.  Ik vermoed dat het zaadje ontsnapt was aan de mussen, die voedsel van mij krijgen in een struik van de voortuin. 


De bloem stond een beetje beschut onder de struiken en ik was van plan er eerstdaags een artikel over te schrijven.  Gelukkig had ik al een aantal foto's genomen.  

Vermoedelijk is het een stijve zonnebloem, maar ook aardpeer behoort tot de mogelijkheden.  Dat zijn planten die normaal gezien veel groter worden, maar tussen de voegen van een voetpad zijn je groeimogelijkheden uiteraard beperkt...


Enkele dagen geleden heeft mijn buurvrouw haar voortuin en het voetpad ervoor opgekuist en, zoals je al kan raden, heeft ze ook het voetpad voor mijn huis opgekuist.  Vele mensen zouden haar dankbaar zijn, maar ik mis toch vooral die mooie gele bloem...

Geen opmerkingen: